Παρασκευή 18 Ιουλίου 2014

Θέλω να ξέρεις… # Μυρτιώτισσα






Θέλω να ξέρεις πως δεν έσβησε,
μέσα μου η πύρινη ματιά σου
κι αυτά τα χρόνια που δε μ’ έβλεπες,
εγώ τα πέρναγα σιμά σου!

Θέλω να ξέρεις πως το χέρι σου
στη μοναξιά μου μ’ οδηγούσε,
θέλω να ξέρεις πως η σκέψη σου
τα ονείρατά μου κυβερνούσε.
Κι όταν ο άγριος πόνος μ’ έπνιγεν,
εσέναν έκραζα βοήθεια,
και συ ερχόσουν, ω! τα λόγια σου
τι δροσολόγημα στα στήθια!
Θέλω να ξέρεις κι ότι πέρασα
πολλές νυχτιές μαζί μ’ εσένα,
ενώ η βροχή κυλούσε πένθιμα
κι ήσαν τα πάντα ησυχασμένα.

Κι εκεί σου ξεμυστηρευόμουνα
τα πάθια σου, τα μυστικά μου,
σου’δειχνα την ψυχή μου ολόγυμνη,
σου’λέγα: “Λαχταρά η καρδιά μου

να μπει μες στο κρυφό, βαθύσκιωτο
της θείας καρδιάς σου περιβόλι”.
Κι εσύ τη δεχόσουν, της έδινες
ξεκούρασμα και αραξοβόλι!

Κι οπού κι αν βρέθηκα, μονάχη μου
ή μες στο βούισμα του κόσμου,
ήσουν εσύ παντού και πάντοτε
ο μυστικός σύντροφός μου.
Θέλω να ξέρεις πως θα φλέγεται
πάντοτε μέσα μου η ματιά σου
και όλα τα χρόνια που μου μέλλονται
εγώ θενά τα ζω κοντά σου!
Κι όταν ο Χάρος, που λαχτάρισμα
τέτοιο μας έδωσε μια μέρα,
τέλος, κινήσει κι έρθει να με βρει,
προτού μ’ αυτόνε φύγω πέρα,
θέλω να ξέρεις πως μ’ εσένανε
τα στενά λόγια θα μιλήσω,
κι αργά μ’ εσέ, για κάποιο ανέβασμα
σε κάποιο Βράχο θα κινήσω.


(από την ποιητική συλλογή "Κίτρινες Φλόγες")







Η Θεώνη Δρακοπούλου (η Μυρτιώτισσα) σε ηλικία 16 ετών.


Η Μυρτιώτισσα στο “Όνειρο εαρινής πρωίας” του Ντ’ Αννούντσιο 
σε σκηνοθεσία Χρηστομάνου στο Δημοτικό Θέατρο.

Η Μυρτιώτισσα ως Δυσδαιμόνα στον “Οθέλλο” στο Δημοτικό Θέατρο.
Η Μυρτιώτισσα, υπογράφοντας με το συζυγικό επώνυμο. 
Γιος της ο γνωστός πρωταγωνιστής του δραματικού θεάτρου Γιώργος Παππάς (1903-1958).
Ο Λορέντζος Μαβίλης, Κέρκυρα 1912.
Ολόκληρο το βιβλίο "Κίτρινες Φλόγες" θα το βρείτε εδώ
Από το περιοδικό της Αλεξανδρείας "Γράμματα", No 28 (1916), σελ. 252α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου